Uusi Tietoarkiston valtakunnallinen neuvottelukunta nimetty

Tampereen yliopiston rehtori on nimittänyt Yhteiskuntatieteellisen tietoarkiston valtakunnallisen neuvottelukunnan jäsenet ja varajäsenet uudelle toimikaudelle. Uudessa neuvottelukunnassa on 14 varsinaista jäsentä, joista jokaiselle on nimetty myös varajäsen. Neuvottelukunnan puheenjohtajana aloittaa Tampereen yliopiston vararehtori Juha Teperi.

Valtakunnallisen neuvottelukunnan nelivuotinen toimikausi alkoi rehtorin päätöksestä 15.11.2019 ja päättyy 31.12.2023. Opiskelijajäsenten toimikausi päättyy 31.12.2021. Mukana neuvottelukunnassa on edustajia yliopistoista, Tampereen ylioppilaskunnasta, Terveyden ja hyvinvoinnin laitoksesta, Suomen Akatemiasta, Kansallisarkistosta, Tilastokeskuksesta, CSC – Tieteen tietotekniikan keskuksesta sekä Kansalliskirjastosta.

Valtakunnallisen neuvottelukunnan tehtävänä on arvioida yksikön toimintaa ja sen tulevaa kehittämistä, tehdä asiaa koskevia aloitteita ja esityksiä sekä vahvistaa yksikön yhteistyösuhteita ja tietoarkistotyön tunnettuutta.