Terveyden ja luottamuksen tutkiminen kotimaisten tutkimusinfrastruktuurien aineistoilla

ESS:n, FIN-CLARINin, SHARE-Finlandin ja Tietoarkiston logot

Aika: keskiviikko 4.11.2020 klo 12.00–15.00
Paikka: Zoom

Miten terveyttä ja luottamusta tai niihin liittyviä kysymyksiä voi tutkia suomalaisten tutkimusinfrastruktuurien aineistoilla? European Social Survey, FIN-CLARIN, SHARE-Finland ja Tietoarkisto järjestivät marraskuussa webinaarin, jossa esitellään terveyttä ja luottamusta käsitteleviä aineistoja sekä annetaan esimerkkejä aineistojen hyödyntämisestä ja tutkimuskäytöstä. Kertomassa palveluistaan ja aineistoistaan oli eurooppalaisten tutkimusinfrastruktuurien suomalaisia jäsenorganisaatioita ja sekä aineistoja käyttäviä tutkijoita koti- ja ulkomaisista yliopistoista.

Maksuton tilaisuus oli suunnattu erityisesti ihmistieteiden tutkijoille ja opiskelijoille.

• 12:00 Webinaarin avaus, puheenjohtaja Heikki Ervasti
  • 12.05–12.40 ESS European Social Survey
    • Tutkimusinfrastruktuurin esittely (Heikki Ervasti, Turun yliopisto) video
    • Tutkijapuheenvuoro Ilmastopolitiikan kannatus Euroopassa (Sami Mustikkamaa, Turun yliopisto) PDF