Koronavirus ja Tietoarkiston palvelut

Tämä tiedote päivittyy tarpeen mukaan.

Tietoarkisto palvelee asiakkaitaan normaalisti koronaviruksen aiheuttamista rajoituksista huolimatta. Asiakaspalvelu sekä verkkopalvelut, kuten Aila-portaali, ovat auki tavalliseen tapaan.

Seuraamme Tampereen yliopiston ohjeistusta ja teemme etätyötä kunnes toisin ilmoitetaan. Tämä voi hieman hidastaa tietopalvelupyyntöjen käsittelyä, mutta oletusarvoisesti palvelut toimivat normaalisti.

Kaikki kiireettömät tietopalvelupyynnöt on suositeltavaa lähettää sähköpostilla osoitteeseen:
asiakaspalvelu.fsd ( at ) tuni.fi

Vikailmoitukset tai tietojärjestelmien toimintaa koskevat kysymykset lähetetään osoitteeseen:
tuki.fsd ( at ) tuni.fi

Tiedotamme mahdollisista muutoksista tällä sivulla ja sosiaalisessa mediassa.

Aiotko kerätä korona-aiheisen aineiston?

Koronaviruspandemian aikana kerätään lukuisia kiinnostavia tutkimusaineistoja, joiden arvo voi kasvaa entisestään tulevaisuudessa. Varmista oman korona-aineistosi käytettävyys myös jatkossa ja suunnittele aineistonkeruusi siten, että aineisto voidaan tutkimushankkeesi päätyttyä tallentaa jatkokäyttöä varten Tietoarkistoon tai muuhun arkistoon. Katso muistilistamme tutkijoille korona-aiheisen aineistonkeruun suunnitteluun.

Etsitkö koronavirukseen tai pandemioihin liittyviä aineistoja tai muuttujia?

Penna-palvelussa kerätään tällä hetkellä useita koronavirusaiheisia kirjoitusaineistoja.

Aineisto FSD3449 EVAn arvo- ja asennetutkimus kevät 2020 on kerätty koronaviruspandemian alkuvaiheessa, ja se sisältää kymmenittäin muuttujia suomalaisten suhtautumisesta koronapandemiaan ja sen yhteiskunnallisiin ja taloudellisiin vaikutuksiin.

Pandemioihin liittyviä muuttujia löytyy myös mm. seuraavista aineistoista:

Muita Tietoarkistoon arkistoituja terveysaiheisia aineistoja löydät erilliseltä terveys-teemasivulta.