Koronavirus ja Tietoarkiston palvelut

Tämä tiedote päivittyy tarpeen mukaan.

Tietoarkisto palvelee asiakkaitaan normaalisti koronaviruksen aiheuttamista rajoituksista huolimatta. Asiakaspalvelu sekä verkkopalvelut, kuten Aila-portaali, ovat auki tavalliseen tapaan. Seuraamme Tampereen yliopiston ohjeistusta ja teemme etätyötä kunnes toisin ilmoitetaan.

Kaikki kiireettömät tietopalvelupyynnöt on suositeltavaa lähettää sähköpostilla osoitteeseen:
asiakaspalvelu.fsd ( at ) tuni.fi

Vikailmoitukset tai tietojärjestelmien toimintaa koskevat kysymykset lähetetään osoitteeseen:
tuki.fsd ( at ) tuni.fi

Tiedotamme mahdollisista muutoksista tällä sivulla ja sosiaalisessa mediassa.

Aiotko kerätä korona-aiheisen aineiston?

Koronaviruspandemian aikana kerätään lukuisia kiinnostavia tutkimusaineistoja, joiden arvo voi kasvaa entisestään tulevaisuudessa. Varmista oman korona-aineistosi käytettävyys myös jatkossa ja suunnittele aineistonkeruusi siten, että aineisto voidaan tutkimushankkeesi päätyttyä tallentaa jatkokäyttöä varten Tietoarkistoon tai muuhun arkistoon. Katso muistilistamme tutkijoille korona-aiheisen aineistonkeruun suunnitteluun.

Etsitkö koronavirukseen tai pandemioihin liittyviä aineistoja tai muuttujia?

Penna-palvelussa on kerätty jo useita koronavirusaiheisia kirjoitusaineistoja.

Aineisto FSD3449 EVAn arvo- ja asennetutkimus kevät 2020 on kerätty koronaviruspandemian alkuvaiheessa, ja se sisältää kymmenittäin muuttujia suomalaisten suhtautumisesta koronapandemiaan ja sen yhteiskunnallisiin ja taloudellisiin vaikutuksiin.

Pandemioihin liittyviä muuttujia löytyy myös mm. seuraavista aineistoista:

Muita Tietoarkistoon arkistoituja terveysaiheisia aineistoja löydät erilliseltä terveys-teemasivulta.

CESSDAlla on oma COVID-19-tutkimukseen liittyvä sivustonsa, josta löytyy mm. muiden palveluntarjoajien tuottama aineisto.