Koronavirus ja Tietoarkiston toiminta

Tämä tiedote päivittyy tarpeen mukaan.

Tietoarkisto pyrkii palvelemaan asiakkaitaan mahdollisimman normaalisti koronaviruksen aiheuttamista rajoituksista huolimatta. Asiakaspalvelu sekä verkkopalvelut, kuten Aila-portaali, ovat auki tavalliseen tapaan. Osallistuminen lähikoulutuksiin tai -kokouksiin on peruttu mutta niitä pyritään korvaamaan virtuaaliosallistumisella.

Taudin leviämistä estävillä toimilla voi kuitenkin olla pieniä vaikutuksia palveluihimme. Seuraamme Tampereen yliopiston ohjeistusta ja teemme etätyötä kunnes toisin ilmoitetaan. Tämä voi hieman hidastaa tietopalvelupyyntöjen käsittelyä tai mahdollisesta teknisten järjestelmien vikatilanteesta toipumista. Oletusarvoisesti palvelut kuitenkin toimivat normaalisti.

Kaikki kiireettömät tietopalvelupyynnöt on suositeltavaa lähettää sähköpostilla osoitteeseen:
asiakaspalvelu.fsd ( at ) tuni.fi

Vikailmoitukset tai tietojärjestelmien toimintaa koskevat kysymykset lähetetään osoitteeseen:
tuki.fsd ( at ) tuni.fi

Tiedotamme mahdollisista muutoksista tällä sivulla ja sosiaalisessa mediassa.

Aiotko kerätä korona-aiheisen aineiston?

Koronaviruspandemian aikana kerätään lukuisia kiinnostavia tutkimusaineistoja, joiden arvo voi kasvaa entisestään tulevaisuudessa. Varmista oman korona-aineistosi käytettävyys myös jatkossa ja suunnittele aineistonkeruusi siten, että aineisto voidaan tutkimushankkeesi päätyttyä tallentaa jatkokäyttöä varten Tietoarkistoon tai muuhun arkistoon. Katso muistilistamme tutkijoille korona-aiheisen aineistonkeruun suunnitteluun.

Etsitkö koronavirukseen tai pandemioihin liittyviä aineistoja tai muuttujia?

Penna-palvelussa kerätään tällä hetkellä useita koronavirusaiheisia kirjoitusaineistoja.

Pandemioihin liittyviä muuttujia löytyy myös mm. seuraavista aineistoista:

Muita Tietoarkistoon arkistoituja terveysaiheisia aineistoja löydät erilliseltä terveys-teemasivulta.