Aineistonhallinta ja eettinen ennakkoarviointi – Lääketieteen alueellisille toimikunnille tarkoitettu tilaisuus

TAPAHTUMA PERUTTU! Uusi ajankohta vuonna 2017.

Aika: keskiviikko 18.5.2016 klo 12:00–15:00
Paikka: Tampereen yliopisto
Järjestäjät: Valtakunnallinen lääketieteellinen tutkimuseettinen toimikunta TUKIJA ja Tietoarkisto.

Aineistonhallinta on tullut yhä merkittävämmäksi osaksi tutkimusta. Sen taustalla ovat rahoittajien ja tiedejulkaisujen vaatimukset tieteen avoimuudesta. Eettisessä ennakkoarvioinnissa aineistonhallinnan kysymykset ovat usein haasteellisia, sillä tieteen avoimuuden rinnalla on tarkasteltava myös eettisiä ulottuvuuksia ja tietosuojaa.

Tilaisuudessa esitellään Tietoarkiston aineistonhallinnan palveluja ja tarjotaan mahdollisuus keskustella aiheesta eettisen arvioinnin näkökulmasta esitysten lomassa ja niiden jälkeen.

Osallistujiksi toivomme erityisesti toimikuntien puheenjohtajia, esittelijöitä ja sihteereitä, mutta myös toimikuntien jäsenet ovat lämpimästi tervetulleita.

Lisätietoja:

• Annaleena Okuloff