Tietoarkisto-seminaari 2019

Tietoarkisto täyttää kaksikymmentä vuotta 2019. Merkkivuoden kunniaksi 24. syyskuuta järjestettiin Tampere-talossa kansallinen Tietoarkisto-seminaari (Maestro-sali, 3. krs).

Iltapäiväseminaarissa käsiteltiin valeuutisia, tieteen avoimuutta, tutkimuksen toistettavuutta ja tutkimusaineistojen käyttöä ja jakamista sekä niihin liittyviä haasteita. Tietoarkisto on koko toimintansa ajan edistänyt tieteen avoimuutta ja aineistojen vastuullista hallintaa. Seminaarissa juhlistimme tätä rupeamaa ja katsoimme eteenpäin niihin tarpeisiin, joita tutkimus, tutkijat ja tieteen tulosten hyödyntäjät jatkossa tarvitsevat.

Tilaisuudessa luovutettiin myös Tietoarkistotyön edistäjä -palkinto ja Aineistopalkinto. Tilaisuus päättyi juhlakahveihin.

Tapahtuman tiedot löydät myös Facebookista.

Ohjelma

• 11.30 alkaen Tietoarkiston asiakaspalvelupiste Tampere-talossa, Maestro-salin aulassa
  • 12.00–12.15 Avauspuheenvuoro: johtaja Helena Laaksonen (Tietoarkisto)
  • 12.15–13.00 Mistä puhumme, kun puhumme valeuutisista? Toimittaja Johanna Vehkoo