IASSIST 2009 -konferenssi Tampereella

Kansainvälinen IASSIST-konferenssi järjestetään 34. kerran ensi vuonna. Tutkimusaineistojen arkistoinnin, dokumentoinnin ja jakelun asiantuntijat kokoontuvat Stanfordin yliopistoon Yhdysvaltoihin 27.-30.5.2008.

Teemana on "Technology of Data: Collection, Communication, Access and Preservation". Konferenssissa paneudutaan muiden muassa tutkimusaineiston elinkaareen.

35. konferenssi järjestetään 26.-29.5.2009 ensimmäistä kertaa Suomessa. Osallistujat kokoontuvat Tampereelle. Heitä odotetaan muun muassa Euroopasta, Pohjois-Amerikasta, Australiasta ja Afrikasta.

IASSIST (International Association for Social Science Information Services and Technology) on data-arkistointi- ja tietopalvelualan kansainvälinen järjestö, jonka yli 300 jäsentä työskentelevät yliopistoissa, data-arkistoissa, tieteellisissä kirjastoissa, tutkimuslaitoksissa ja alan ei-kaupallisissa järjestöissä. Järjestön tavoitteena on luoda data- ja tietopalveluverkostoja, edistää yhteiskuntatieteen infrastruktuureja sekä luoda ja edistää datan arkistointiin, dokumentointiin, jakeluun, käyttöön ja avoimuuteen liittyviä hyviä käytäntöjä.

Ensimmäinen IASSIST-konferenssi pidettiin Torontossa vuonna 1974.

Lisätietoa:
IASSIST-konferenssit