Lapsuus ja nuoruus tutkimuksen ja rekisterien valossa

Tampereella järjestetään 31.10.2008 seminaari yhteiskuntatieteiden tutkimusaineistojen käytöstä eri tarkoituksiin, kuten esimerkiksi lastensuojelu- sekä lapsi- ja nuorisotutkimukseen. Järjestäjinä ovat Rekisteritutkimuksen tukikeskus ReTki ja Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto. Seminaari on tarkoitettu tutkijoille, opettajille ja opiskelijoille.

Seminaarissa esitellään niitä tietoarkiston aineistoja ja aineistopalvelua, jotka soveltuvat lapsi- ja nuorisotutkimukseen. Päivän aikana tarjotaan tietoa myös rekisterien käytöstä lapsuuden ja lastensuojelun aihealueiden tutkimuksessa sekä lasten ja nuorten tutkimuksen eettisistä kysymyksistä.

Seminaari koostuu tutkijoiden alustuksista ja keskusteluista.

Seminaari järjestetään Tampereen yliopiston pääkirjastorakennuksessa Linnassa Väinö Linna -salissa perjantaina 31.10.2008 klo 10-16 ja Linnassa luentosalissa K113 klo 12-15.

Lisätietoa:
Rekisteritutkimuksen tukikeskus
Tietoarkiston tietopalveluasiantuntija Hannele Keckman-Koivuniemi, hannele.keckman-koivuniemi[at]uta.fi, p. +358 40 190 1439