Haku ICPSR:n kesäkursseille alkanut

ICPSR:n kesäkurssit pidetään Ann Arborissa Michiganissa kahtena neljän viikon jaksona. Ensimmäinen jakso on 22.6. - 17.7. ja toinen jakso 20.7. - 14.8. Neljän viikon kurssien lisäksi tarjolla on muutamia 3 - 5 päivän työpajoja. Tarkat tiedot kursseista löytyvät ICPSR:n verkkosivuilta vuoden 2009 kesäkurssiesitteestä.

Kursseilla perehdytään teoreettisesti ja käytännöllisesti kvantitatiiviseen tutkimukseen yhteiskuntatieteiden eri osa-alueilla. Kurssit sopivat hyvin opinnoissaan jo edistyneille tai jatko-opiskelijoille.

Aiempina vuosina kursseille osallistuneet ovat saaneet taloudellista tukea ICPSR:n jakamista varoista. Tänä vuonna tuki on siirretty kesäkurssien hintoihin eikä taloudellista avustusta ole enää mahdollista saada tietoarkiston kautta. ICPSR:n jäsenorganisaatioista tulevat opiskelijat saavat alennusta kurssimaksuista. Kaikki Suomen yliopistot ovat ICPSR:n jäseniä. Ennen toukokuun 1. päivää kokonaiselle neljän viikon jaksolle ilmoittautuneille on alennetut osallistumismaksut. Kumpaankin neljän viikon jaksoon osallistuvat saavat lisäalennuksen.

Lisätietoa: