ISSP-tutkijat Tampereelle toukokuussa

International Social Survey Programme (ISSP) -ohjelman tutkijat kokoontuvat vuotuiseen kansainväliseen kokoukseensa Tampereelle 24.–28.5.2014. Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto ja Tampereen yliopisto isännöivät tapahtumaa, johon on ilmoittautunut 70 osallistujaa eri puolilta maailmaa.

Suomi on ollut mukana ISSP-ohjelmassa vuodesta 2000 lähtien. Vuosittain kerättävät ISSP-aineistot käsittelevät vaihtuvia teemoja. Yksi vuosikokouksen tärkeimmistä tehtävistä on kaikkien maiden yhteisen kyselylomakkeen sisällöstä päättäminen. Lisäksi päätetään muun muassa uusien jäsenmaiden hyväksymisestä mukaan tutkimusohjelmaan.

Vuosikokous on suljettu. Siihen voivat osallistua vain kunkin maan viralliset edustajat. Suomea kokouksessa edustavat professori Harri Melin ja professori emeritus Raimo Blom Tampereen yliopistosta.

Lisätietoa: