Tietoarkisto-verkkolehti 2/2015 julkaistu

Tietoarkisto-verkkolehti 2/2015 on nyt luettavissa Tietoarkiston sivuilla. Syksyn numeron teemana ovat ulkomaisiin arkistoihin tallennetut suomalaisaineistot.

Teeman alla esitellään kiinnostava joukko sekä vanhoja että tuoreita tutkimusaineistoja. Mukana on muun muassa eurooppalaisilta lapsilta ja nuorilta kerätty, Ison-Britannian tietoarkistoon tallennettu EU Kids Online -kyselytutkimusaineisto, jossa 25 000 lasta ja nuorta ovat vastanneet omaa internetkäyttäytymistänsä ja nettiturvallisuuttansa koskeviin kysymyksiin sekä Oxford Brookes Universityssä työskentelevän Mikko Kuisman eliittihaastatteluaineisto, jonka avulla tutkija on pyrkinyt selvittämään pohjoismaisen hyvinvointimallin ydinolemusta.

Teema-artikkeleiden lisäksi uusi Tietoarkisto-lehti käsittelee muun muassa elokuussa Tampereella järjestettyä Metodifestivaalia ja Anna Tuomisen Aila-aineistoportaaliin pureutunutta pro gradu -tutkimusta.