Tietoarkisto osana tutkimusprojektia -seminaari elokuussa Oulussa

Tutkimusaineistojen avaaminen muun tutkijakunnan käyttöön on kasvava trendi Suomessa ja maailmalla. Elokuun 22. päivä Oulun yliopistossa järjestettävässä aamupäiväseminaarissa kuvaillaan rahoittajien ja julkaisijoiden tämänhetkiset käytännöt ja vaatimukset sekä esitellään tutkimuksen kansalliset palvelut.

Tietoarkisto järjestää tilaisuuden yhdessä Oulun yliopiston kanssa. Aineistojen avaamisen vaatimuksista ja eduista sekä Tietoarkiston palveluista kertoo Tietoarkiston tieteenala-asiantuntija Annaleena Okuloff. Muista tutkimuksen kansallisista palveluista kertoo Oulun yliopiston kirjaston informaatikko Tiina Sipola.

Tilaisuudessa on mahdollisuus kysyä, osallistua keskusteluun ja jakaa hyviä käytäntöjä. Tilaisuus on englanninkielinen, maksuton ja avoin kaikille kiinnostuneille, mutta vaatii ennakkoilmoittautumisen. Ilmoittautuminen on jo avoinna.

Lisätietoja:

• Seminaariohjelma ja ilmoittautuminen