EDDI16-konferenssissa pääsee tutustumaan Tietoarkiston Tietomilli-palveluun

Saksan Colognessa 6.–7.12. järjestettävän EDDI16-konferenssin ilmoittautuminen on käynnissä.

Konferenssi kerää yhteen DDI-kuvailumallin käyttäjiä ja kehittäjiä eri puolilta Eurooppaa ja maailmaa, ja se on avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Konferenssin ohjelmaan voi tutustua täällä.

Keskiviikkona 7.12. Juha Ranta ja Markus Tuominen esittelevät Tietoarkiston pian valmistuvaa palvelua Tietomilliä, jonka ansiosta esimerkiksi koulut, toimittajat ja päättäjät pääsevät jatkossa helposti hyödyntämään avoimia kyselytutkimusaineistoja.

Tiistain ohjelmassa taas on eurooppalaisten yhteiskuntatieteellisten tietoarkistojen muodostaman tutkimusifrastruktuurin CESSDAn toimintaa esittelevä sessio. Tietoarkisto on Suomessa CESSDAn kansallinen palveluntuottaja.

Lisätietoja: