Tietoarkiston verkkosivut on uudistettu

Tietoarkiston uudistetut verkkosivut ohjaavat löytämään palvelut entistä helpommin. Sivuston visuaalinen tyyli on värikkäämpi, ja se toimii sujuvasti myös mobiilissa.

Tietoarkiston eri asiakasryhmät - tutkijat, opiskelijat, opettajat ja rahoittajat - voivat löytää omat palvelunsa nopeasti etusivun linkkien kautta. Sivuston navigointia on pyritty selkeyttämään, ja sen lisäksi eri osioiden pääsivujen nostot ja listaukset helpottavat laajan sisällön selaamista ja oikean tiedon löytämistä.

Verkkosivut on suunniteltu saavutettaviksi ja responsiivisiksi, minkä ansiosta ne skaalautuvat erilaisille näytöille mobiiliin ja tablettiin.

Uudistuksen myötä tutkimusaineistoja käsittelevä sisältö on siirretty palveluportaali Ailaan, jonka uusia aineistoja pääsee tutkimaan verkkosivujen ajantasaisesti päivittyvien linkkinostojen kautta. Verkkosivuilla julkaistaan lisäksi aineistoesittelyjä ja taustoitetaan teemakokonaisuuksia. Uutiset löytyvät edelleen Ajankohtaista-osiosta, jossa on uusimmat tiedotteet, blogit ja tapahtumat.

Suuri osa Tietoarkiston tarjoamista palveluista toimii edelleen entisessä ympäristössä, mutta tavoitteena on uudistaa lähivuosina muun muassa Aineistonhallinnan käsikirjan ulkonäkö.