Aila ja aineistojen jatkokäyttö -seminaari Tampereella 2015

Aika: torstai 17.9.2015 klo 12:15–15:00
Paikka: Tampereen yliopiston Linna-rakennus, Väinö Linna -sali
Järjestäjä: Suomen yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto.

Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto järjesti ensimmäisen Aila ja aineistojen jatkokäyttö -seminaarin Ailan päivänä 17.9.2015.

Seminaarissa esiteltiin käytännönläheisesti ja konkreettisin esimerkein Aila-palveluportaalin käyttöä, aineistoja, julkaisutietojen keräämistä, Ailan uudistuksia sekä tietoarkiston tietopalvelua ja ulkomaisten data-arkistojen varantoja. Suunvuoron saivat niin tietoarkistolaiset kuin palvelujen käyttäjät. Päivän päätteeksi jaettiin toisen kerran Aineistopalkinto. Tietoarkisto myönsi vuoden 2015 Aineistopalkinnon Helsingin yliopiston Kriminologian ja oikeuspolitiikan instituutin tutkimusjohtajalle, VTT Janne Kivivuorelle.

Suomenkielinen tilaisuus oli maksuton ja avoin kaikille aiheesta kiinnostuneille.

Katso videotallenne seminaarista. (Avautuu uuteen välilehteen)

• Klo 12:15– Tervetuloa
    Mari Kleemola, tietopalvelupäällikkö, Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto
  • Klo 12:20–13:00 Ailan käyttö ja aineistovarannot