Tietopalvelupäällikkö

» Annonsen på svenska

Tampereen yliopiston yhteydessä toimivassa Yhteiskuntatieteellisessä tietoarkistossa on haettavana tietopalvelupäällikön määräaikainen virkasuhde ajalle 1.7.2009 - 31.5.2010.

Tietopalvelupäällikkö vastaa valtakunnallisen tasa-arvon tietopalvelun käynnistyshankkeen toteuttamisesta yhdessä hankkeen tietopalveluasiantuntijan kanssa. Toimintaa tukevat ohjausryhmä sekä tietoarkiston tietopalveluinfrastruktuuri.

Tietopalvelu keskittyy sukupuolten välistä tasa-arvoa koskevaan tietoon. Hankkeen ja tietopalvelupäällikön tehtävät ilmenevät tietopalvelun hankesivulta. Verkossa jo toimiva Minna-portaali (minna.fi) integroidaan hankkeen aikana soveltuvin osin Tasa-arvon tietopalveluun.

Tietopalvelupäälliköltä edellytetään soveltuvaa ylempää korkeakoulututkintoa, kokemusta tietopalvelutyöstä, tasa-arvoasioiden sekä tasa-arvo- tai sukupuolitutkimuksen tuntemusta sekä asetuksen (KelpA 309/1993, muut. 463/1998) mukaista riittävää suomen ja ruotsin kielen taitoa. Tehtävän menestykselliseksi hoitamiseksi hakijoilta toivotaan kuitenkin erinomaista molempien kotimaisten kielten suullista ja kirjallista taitoa sekä hyvää englannin kielen taitoa.

Hakijoille katsotaan eduksi sukupuolitutkimukseen ja tasa-arvokysymyksiin liittyvät tieteelliset ansiot, johtamiskokemus sekä tehtäväkentän kansallisten ja kansainvälisten toimijoiden tuntemus.

Tehtävän palkkaus määräytyy yliopistojen palkkausjärjestelmien mukaisesti tehtävän vaativuuden ja henkilökohtaisen työssä suoriutumisen perusteella. Tehtäväkohtainen palkanosa määräytyy muun henkilöstön vaativuuskehikon tason 11–12 mukaan. Tehtäväkohtaisen palkanosan maksamisen lisäksi maksetaan henkilökohtaiseen suoriutumiseen perustuvaa palkanosaa, joka on enintään 46,3 % tehtäväkohtaisesta palkanosasta.

Tehtävää koskevat tiedustelut: johtaja Sami Borg, p. 050-345 0811. Sähköpostiosoite: etunimi.sukunimi@uta.fi.

Kirjalliset hakemukset, joihin tulee liittää ansioluettelo ja selvitys niistä ansioista, joihin hakija haluaa vedota, tulee toimittaa Yhteiskuntatieteelliseen tietoarkistoon (postiosoite: Yhteiskuntatieteellinen tietoarkisto, 33014 Tampereen yliopisto, käyntiosoite Åkerlundinkatu 2 A) viimeistään 29. toukokuuta 2009 ennen klo 15.45.

» Lisätietoa

Chef för informationstjänsten

En tidsbestämd tjänst som chef för informationstjänsten lediganslås för tiden 1.7.2009 - 31.5.2010 vid Samhällsvetenskapliga dataarkivet som är självständig enhet inom Tammerfors Universitet.

Chefen för informationstjänsten ansvarar för ett projekt som syftar till att skapa en nationell informationstjänst för jämställdhet. Arbetet sker i samråd med projektets informationsexpert. Verksamheten stöds av en styrgrupp samt av dataarkivets infrastruktur.

Informationstjänsten koncentrerar sig på kunskap om jämställdhet mellan könen. Mer information om projektet och chefens uppgifter finns tillgängliga på nätet. Den redan existerande Minna-portalen (www.minna.fi) kommer att till tillämpliga delar integreras med informationstjänsten för jämställdhet.

Chefen för informationstjänsten förutsätts ha lämplig högre högskoleexamen, erfarenhet av arbete inom informationstjänst, kännedom om jämställdhet samt kunskap om forskning i jämställdhets- och könsfrågor samt tillräckliga kunskaper i finska och svenska enligt förordningen om behörighetsvillkor och uppgifter för högskolornas personal (309/1993; ändring 463/1998). För att framgångsrikt kunna sköta tjänsten önskas att den sökande har utmärkta kunskaper i bägge inhemska språken muntligt och skriftligt samt goda kunskaper i engelska.

Vetenskapliga meriter i forskning som berör jämställdhets- och könsfrågor, erfarenhet av ledarskap samt kännedom om de nationella och internationella aktörerna inom området räknas som fördel för den sökande.

Lönen grundar sig på uppgifternas kravnivå 11–12 enligt kravnivåramen för övrig personal. Till den uppgiftsrelaterade lönedelen tillkommer en på prestationer baserad individuell lönedel, som kan uppgå till maximalt 46,3 % av den uppgiftsrelaterade lönedelen.

Förfrågningar angående tjänsten: direktör Sami Borg, tel. 050-345 0811, e-post: förnamn.efternamn@uta.fi.

Till den skriftliga ansökan fogas meritförteckning och andra handlingar som sökanden önskar åberopa för styrkande av sin kompetens. Ansökan lämnas till Finlands samhällsvetenskapliga dataarkiv (postadress: Finlands samhällsvetenskapliga dataarkiv 33014 Tampereen yliopisto, besöksadress: Åkerlundinkatu 2 A) senast 29 maj 2009 före kl. 15.45.

Lisätietoa/ mer information: