Tietoarkisto juhlii 100-vuotiasta Suomea erikoisteemasivulla

Tietoarkisto on tänä vuonna juhlistanut satavuotiasta Suomea julkaisemalla huhtikuusta alkaen joka kuun 6. päivä uuden teemasivun. Uusien sivujen teemat ovat moninaisia ja käsittelevät esimerkiksi tasa-arvoa ja yhdenvertaisuutta, turvallisuutta, alkoholia ja päihteitä, ruokaa sekä kulttuuria ja vapaa-aikaa.

Tietoarkiston Suomi 100 -juhlavuosi huipentuu nyt Elämää 100-vuotiaassa Suomessa -teemasivun julkaisuun. Teemasivu sisältää vuosina 2016 ja 2017 Suomessa kerättyjä, Tietoarkiston Aila-portaalista saatavilla olevia aineistoja. Sivun aineistot piirtävät yhdessä kuvan siitä, millainen Suomi on juuri nyt ja mitä suomalaiset eri asioista ajattelevat.

Sivun aineistolistaus täydentyy sitä mukaa, kun uusia aineistoja vuodelta 2017 tulee saataville.

Tietoarkisto toivottaa kaikille hyvää ja juhlallista itsenäisyyspäivää!