Tietoarkisto-seminaari 2021

Vuoden tauon jälkeen oli jälleen Tietoarkisto-seminaarin aika. Vuoden 2021 seminaari järjestettiin virtuaalisena 12. lokakuuta klo 13:00-15:00.

Iltapäiväseminaarin teema nivoutui YK:n kestävän kehityksen tavoitteisiin ja erityisesti tavoitteeseen taata kaikille avoin, tasa-arvoinen ja laadukas koulutus sekä elinikäiset oppimismahdollisuudet. Ohjelma keskittyi koulutuksen tasa-arvon tutkimukseen, tieteen avoimuuteen ja tutkimusaineistojen käyttöön ja jakamiseen liittyviin palveluihin. Tutkijapuheenvuorot pitivät pitkään koulutusta, sen saavutettavuutta ja tasa-arvoisuutta tutkineet asiantuntijat.

Tietoarkisto on koko toimintansa ajan edistänyt tutkimusinfrastruktuurien kehittämistä, tieteen avoimuutta ja tutkimusaineistojen vastuullista hallintaa. Tilaisuudessa luovutettiin myös Tietoarkistotyön edistäjä -palkinto ja Aineistopalkinto.

Tapahtuman löydät myös Facebookista.

Tilaisuus oli maksuton, mutta siihen tuli ilmoittautua 10.10.2021 mennessä.